Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
B024041B02   Bullying: prevenció, detecció i actuació a l'acció tutorial a l'ESO
2022-2023   Conferència. Secundària Obligatòria i batxillerat
  
   24/11/2022 - 1/12/2022 (3 hores) de 17:30h a 19:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Bages
  
   Una sessió al novembre i una altra el desembre
  
Inscripció   15/06/2022 - 24/11/2022
  
Descripció i   Metodologia:   Sessió1:
La proposta que fem en prevenció del bullying i el ciberbullying s’ha d’integrar dins l’estratègia de promoció de la convivència que tenim al nostre centre.
Aquests recursos per a infants/joves i famílies, a més, s’han de poder
contemplar amb una mirada global, han de poder donar resposta preventiva, de sensibilització i, també, han de permetre l’observació del benestar i les relacions.
Quin paper tenim com a mestres en aquesta estratègia? Què implica la
promoció del benestar sense parlar d’un cas? Estem preparats i preparades per acompanyar des de la prevenció i l’observació?

Sessió 2:
Els reptes que ens plantegen els protocols de resposta a tot tipus de situacions d’alta complexitat emocional i conflictes ens porten a la necessitat de generar un equip de valoració de centre, un conjunt de professionals formats i formades per donar resposta des de l’activació d’una alerta i fins a la reparació-restauració d’un cas.
El nostre centre està preparat per respondre a un cas? Tenim equip de
valoració? Podem millorar la tipificació que fem dels casos? Quin paper té el mestre en la valoració d’un cas? Qui s’hauria d’ocupar?

S’utilitza la metodologia Interactiva i Vivencial: Metodologia VRT (Vivència – Reflexió – Transferència) on, a partir de dinàmiques i jocs, es presenten els diferents continguts teòrics de la formació oferint eines per la reflexió i la transferència fora del context formatiu.
  
Objectius   Sessió 1:
o Vincular la prevenció del bullying amb el projecte de convivència de centre.
o Conscienciar sobre la rellevància del fenomen bullying i ciberbullying.
o Aportar recursos específics per a la prevenció, la sensibilització i l’observació.
o Mostrar l’educació emocional com un actiu per a la prevenció, un model positiu d’intervenció educativa.

Sessió 2:
o Vincular la resposta a un cas amb els protocols del projecte de convivència de centre.
o Conscienciar sobre la importància de consolidar un equip de valoració que doni resposta a les situacions
de conflicte del centre.
o Aportar recursos específics per a la detecció i l’actuació davant d’un cas.
o Mostrar l’educació emocional com un actiu per a la resolució d’un cas.




  
Continguts   Sessió 1:
o L’assetjament entre iguals: eines per a la comprensió del fenomen i dels agents implicats, persones en rol d’agressor/a, víctima i espectadors/es.
o Educació emocional i prevenció de la violència: treball cap a la prevenció, factors protectors i actius pel benestar, eines per a la convivència i la resolució de conflictes.
o Planificació d’una estratègia de promoció de la convivència: recursos d’aula, centre i entorn al voltant de la prevenció, la sensibilització i l’observació.

Sessió 2:
o Actuació davant l’assetjament escolar: eines per a la intervenció amb els diferents agents implicats en fase de detecció per a la solució i en fase d’actuació.
o Educació emocional i reparació d’un cas: observació diagnòstica i definició d’objectius pedagògics per a l’actuació des del model de desenvolupament socioemocional.
o Planificació del pla d’actuació: recursos interns i mapa d’actius del territori per donar resposta a un cas des de l’aturada fins a la restauració.
  
Formador/a   Ramiro Ortegon (grup SEER)
  
Avaluació   Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
Persones  destinatàries   Professorat d'ESO i de batxillerat
  
E-mail   crp-bages@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   24/11/2022   1730   1900 
 Sessió 2   dijous   01/12/2022   1730   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent